Tillbaka till resultatet
Meitner          

Customer Success för support och onboarding

 Vi söker en driven person med digital kompetens som vill bidra till att stödja och utveckla lärandet i våra kunders förskolor, grundskolors och gymnasiers digitala lärmiljöer. I uppdraget ingår ansvar för att stödja våra kunders kontaktpersoner kopplat till digital kompetens utifrån rådande utbildningsdokumentation och systemdokumentation. Det innebär att stödja, utbilda och handleda superanvändare, systemförvaltare, administratörer som använder Meitner skolplattform 2.0

Du kommer att ingå i ett team som arbetar med förvaltning, support och utbildning riktat mot förskolans och skolans digitala lärmiljö i Meitners egenutvecklade skolplattform.
  

I arbetet ingår att:

  • Stödja personal i administration inom , förskolan, grundskolan och gymnasiet för att öka användningen av våra digitala verktyg och tjänster, t.ex. genom att hålla i olika typer av utbildningar och workshops.
  • Ta fram och underhålla rutiner, användarinstruktioner och annan relevant systeminformation.
  • Proaktivt arbeta för att förenkla användarupplevelsen och användningen av våra digitala verktyg och tjänster.
  • Medverka i analys av digitala tjänster utifrån perspektiv som informationssäkerhet och funktionalitet.

    Vad du kan

    • Du har en gedigen erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i större Saas projekt.
    • Du gillar problemlösning.
    • Du skriver enkel och lättläst kod; kodkvalitet är av yttersta vikt
    • Du jobbar både självständigt och i grupp.
    • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

    Du har en bred förståelse av Skolans IT-bransch, samt en djup förståelse och intresse för kundens affärsnytta gällande tekniska lösningar.

    Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.