Tillbaka till resultatet
A-hub          

Senior Business Manager & Recruitment Consultant

A-hub Logotyp Östergötland.png

VARFÖR A-HUB?

A-hub öppnade i Östergötland för ett drygt halvår sedan i januari 2022. Vi har sedan dess haft en spännande, utvecklande och utmanande tid som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag. Under uppstarten har vi inlett flertalet stora kundsamarbeten, anställt över tio konsulter samt att vi genom direktrekrytering bidragit till att kandidater fått möjligheten att ta sig an nya utmaningar och växa i karriären hos våra kunder. 

Vi har närapå 18 års gemensam erfarenhet i branschen och från arbetsmarknaden i Östergötland och vi har tillsammans möjliggjort dessa kliv; haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat med mycket goda resultat. 

Under våren i år har Jesper Friström och Sebastian Dejler ritat upp strategin och planerna för den branschförändrande resa vi är inne på, en resa som Sanna Hövling, och Cecilia Lindström även anslutit till. Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar och utmanar, både varandra samt valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig – att våga det andra räds och se styrkan i respektive individs kraft!

A-hub Östergötland

På A-hub arbetar vi med långsiktiga relationer gentemot kandidater, konsulter och kunder. Det är därför vi är så starka lokalt. Med god marknadskännedom, relationer som går way back och som inte sällan började i ena änden av rekryteringsprocessen, för att i slutändan hamna på den andra. Ena dagen en kandidat – nästa dag en kund som önskar stöd inom kompetensförsörjning! Det är det som är så fantastiskt med vårt arbete, vi växer med varandra och många av våra största samarbeten har skett just så – vi har följt varandra genom åren. Precis som i de flesta relationer kantas våra samarbeten av ett intresse, en genuin vilja att förstå och finna ett utbyte i varandra. Vi utvecklas varje dag med våra kandidater, konsulter och kunder.

Vår framgång och vårt välmående är djupt förankrat i hur vi lyckas som bolag. Därför är Human First inte bara en av våra tre värderingar, det är den första av dessa tre. Vi vet att det inte är timmarna du spenderar på kontoret som gör skillnad. Det är vad vi gör med vår tid och att vi lämnar tid över till reflektion, avkoppling och återhämtning. Så växer man som människa, så vill vi växa.

Vi vet också att vi och vår bransch måste utvecklas, helt sonika för att världen förändras ständigt. Där kommer vår andra värdering Adapt to Change in. Vår omvärldsbevakning och vilja att ständigt hänga med (kanske springa först) är en stark drivkraft i vår verksamhet.

Challenge Everything – vår tredje värdering! Vi utmanar traditionella processer, tillvägagångssätt och metoder. Hur når vi optimalt resultat på kortast tid? Kasta upp dina idéer i luften, på ett eller annat sätt kommer vi att marinera dem. Våga och vinn!

Nu när du läst detta, känner du igen dig? Vill du också vara med och påverka, inte bara vårt företag utan en hel bransch? Att du brinner (ursäkta klyschan) för människor, affärer, relationer och utveckling tar vi för givet!

VAD KOMMER DU ATT GÖRA?

I rollen som Business Manager & Recruitment Consultant kommer du att arbeta med såväl rekryteringar som konsultlösningar. Med tanke på den erfarenhet och relationer du byggt under åren kommer du även att kontakta befintliga och ibland också nya kunder. 

Du är den första Business Manager vi anställer i A-hub Östergötland och dina tankar, ideér och arbetssätt kommer prägla hur vi arbetar tillsammans med våra konsulter framåt. En viktig del kan exempelvis vara att utvecklare vårt konsulterbjudande ytterligare samt konsultaktiviteter. Det kommer finnas gott om utvecklingsmöjligheter och ansvar att ta i rollen och vi är beredda att anpassa din tjänst i takt med att du och vi växer och utvecklas. 

Möjliga vägar för rollen framåt är bland annat Head of Consultant Managers, Consultant Upskilling Expert, Consultant Chief Happiness Officer eller någon idé som du har för att utveckla branschen. Vi vill anställa dig både för dina kunskaper och idéer samt för att du vill genomföra och använda dig fritt av dessa. Du kan vara trygg med att besluten fattas enkelt, lokalt och snabbt kan bli verklighet. 

Det här är en fri roll med möjlighet att verka brett och göra det du är riktigt bra på – relationer! Samtidigt ska du också verkligen vara beredd på att arbeta med rekrytering och relationer till konsulter, kandidater och kunder. 

Följande är en stor del av din vardag:

  • Kandidatkontakt, både uppsökande (search) samt via annonseringskanaler. Kanske än mer via det nätverk du själv vårdar.
  • Personalansvar för de konsulter du rekryterar till våra kunder och en del av befintliga konsulter som du kommer överta när du har kommit igång i rollen.
  • Rekrytering av nya medarbetare till både vår konsultverksamhet och till våra kunders verksamhet.
  • Merförsäljning, på såväl befintliga som nya kunder.

Till din hjälp har du några av de mest erfarna personerna i branschen och de mest innovativa och avancerade tekniska systemen för att underlätta och förstärka ditt arbete.

VEM ÄR DU OCH VAD HAR DU MED DIG?

Vi tror starkt på mänskliga drivkrafter och ambition. Vid sidan av det tror vi att du har:

  • En akademisk utbildning som grund för vidare utveckling
  • Tidigare erfarenhet av ledarskap av konsulter samt rekrytering, främst inom tjänstemannasidan 
  • Vi pratar både engelska och svenska i vårt arbete, så det är viktigt att du känner dig bekväm i båda språken (verbalt och skriftligt)
  • B-körkort


OCH TILL DET VIKTIGASTE, DU ÄR…

  • Relationsbyggande med ett starkt intresse för att bygga långsiktiga relationer.
  • Initiativtagande. Ifall något kan förbättras eller ska åstadkommas så ser du till att det händer!
  • Målorienterad med en riktig vinnarskalle och vill tillhöra det bästa teamet!
  • Självorganiserande och strukturerad.
  • Sist men inte minst så är du ödmjuk. Du vet vad du kan, men också vad du både vill och behöver utvecklas inom!

Låter detta som en resa du vill vara med på och stämmer vårt tappra försök att beskriva en dag på A-hub in på vad du vill syssla med? Tveka inte att höra av dig eller ännu hellre, skicka in din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN

Start: Enligt överenskommelse 

Omfattning: Heltid

Placering: Norrköping (med arbete från kontoret i Linköping kontinuerlig)

Lön: Fast månadslön samt provisionsbaserad lön samt möjlighet till delägarskap. 

Urvalsarbete: Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Om du är intresserad och känner dig träffad uppmanar vi dig att söka omgående.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår rekryteringsplattform.

Det här säger andra om A-hub som arbetsgivare. Se alla omdömen