Tillbaka till resultatet
Bemannia          

Interim kundtjänstchef till MediCarrier

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstchefen driver MediCarriers kundtjänst för frågor inom affärsområdet sjukvårds – och förbrukningsvaror. Detta innebär planering och utveckling av kundservicefunktionen samt personalansvar för funktionens sex medarbetare (medarbetar- och lönesamtal) och delegerade arbetsmiljöuppgifter inom verksamhetsområdet. Kundtjänstchefen rapporterar till MediCarriers affärschef .

Fokus för kundtjänstchefen kommer att vara att vidareutveckla MediCarriers kundtjänst samt definiera och implementera effektiva arbetssätt och rutiner, med relevant IT-stöd.

En viktig del i arbetet är även att vidareutveckla en proaktiv kunddialog med våra kunder.

MediCarrier är mitt upp i en genomgripande utvecklingsresa och arbetar just nu intensivt med att bygga vår nya hemsida och e-handel med planerad lansering under hösten 2022. Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt för vårdgivare i Region Stockholm att beställa sjukvårdsmaterial och transporttjänster. MediCarriers kundtjänst är en viktig kravställare på vår nya digitala plattform utifrån att en stor del av kundinteraktionen kommer att ske där.

Arbetsuppgifter

  • Chef och ledare med personalansvar och delegerade arbetsmiljöuppgifter
  • Utveckla, engagera och coacha medarbetarna för att erbjuda professionell kundservice
  • Vid behov arbeta operativt, som en i gruppen.
  • Identifiera och driva förbättringar i arbetssätt och systemstöd
  • Leda arbetet med att säkerställa kvalitet och underhåll/förbättring av kundregister
  • Delta i utveckling av vår digitala kommunikationsstrategi tillsammans med Marknad
  • Arbeta med proaktiv kundkommunikation i befintliga och nya kanaler.
  • Kravställa på framtida ärendehanteringssystem från kundtjänstperspektiv
  • Säkerställa professionell och effektiv ärendehantering.
  • Delta och bidra i MCs avvikelsearbete, med att identifiera och driva förbättringar:
  • Säkerställa en lämplig telefonilösning för kundtjänsts behov med stöd av IT
  • Samarbeta nära avdelningarna Marknad, Materialplanering, Transport och Lagerledning i frågor rörande den dagliga driften för att säkra bra kommunikation och drift


Uppdragstid

15 jul/1 augusti—31 oktober, 2022, ev. förlängning

 

Kvalifikationer

Du har för uppdraget relevant eftergymnasial examen och tidigare erfarenhet av en liknande roll och ansvar. Du har utmärkta administrativ förmåga och väl vitsordade kunskaper i Officepaketet, i synnerhet i Microsoft Excel.

Det är meriterande om du har tidigare produktkännedom inom det medicinska området, gärna med erfarenhet från liknande verksamhet. Tidigare sjukvårdserfarenhet och kunskap om materialförsörjning inom vården ses också som meriterande.

Dina egenskaper

För att trivas hos oss behöver du uppskatta att arbeta i en miljö där det ständigt händer nya saker. Du inspireras av att leda och driva utveckling och ser såväl små som stora förbättringar som värdefulla. Det är viktigt att du är flexibel, lösningsorienterad och ser möjligheter till förbättrad kundupplevelse.

Som person är du engagerad och strukturerad, du planerar ditt arbete väl och känner ett stort ansvar för att alltid leverera ett gott slutresultat som gör skillnad för våra kunder, och oss själva. Du är noggrann och har sinne för detaljer. Vidare har du lätt att sätta dig in i våra kunders behov och kan identifiera både möjligheter och lösningar till förbättringar.

Rollen innebär många olika kontaktytor, vilket ställer stora krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har även förmåga att skapa ett engagemang och nå goda resultat i samverkan med andra. Du är lyhörd för andras kunskap och erfarenheter och delar gärna med dig.

Övrig information

  • Start senast i augusti.
  • En anställning kan bli aktuell senare.

Vi erbjuder dig

Ett meningsfullt och varierande arbete tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor. Sjukvården är en bransch i fokus och vi har många utmaningar och möjligheter framför oss.

Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden samverkan, kompetens, pålitlighet och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. Som ny medarbetare/chef hos oss får du ett omsorgsfullt utformat introduktionsprogram som syftar till att du ska få en förståelse för hela bolaget.

Ett hälsofrämjande arbetsliv är viktigt för oss. Du har möjligheten att nyttja vårt företagsgym samt delta i andra hälsofrämjande aktiviteter.

Om du vill göra skillnad för medarbetare och patienter inom Region Stockholm samt vill arbeta på en inkluderande arbetsplats med stor utvecklingsagenda – välkommen att visa ditt intresse för detta uppdrag!

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

 

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Det här säger andra om Bemannia som arbetsgivare. Se alla omdömen

Snittlön på företaget

  • Total snittlön: 22.473 SEK/mån